Team Fortress 2 – wieloosobowa strzelanka
pierwszoosobowa, stworzona przez Valve Corporation jako
kontynuacja Team Fortress Classic.
Początkowo gra została wydana 10 października 2007
jako część The Orange Box na
platformy Windows i Xbox 360[3].
Wersja dla PlayStation 3 została wydana 22
listopada 2007[4].
9 kwietnia 2008 grę wydano na platformę Windows poza paczką
The Orange Box. Dystrybucją pudełkową zajęła się
firma Electronic Arts. Powstawanie
gry było nadzorowane przez Johna Cooka i Robina Walkera,
twórców modyfikacji Team Fortress dla Quake
w 1996. Team Fortress 2 w wersji dla Linuksa
pojawiło się 6 listopada 2012 roku wraz z rozpoczęciem beta testów
oprogramowania Steam
na ten system[ |
Gra została ogłoszona w 1998, wtedy działając
na silniku GoldSrc firmy Valve, lecz od tamtego
czasu przeszła kilka poważnych zmian projektowych i
koncepcyjnych. Od 1999, kiedy gra przypominała swoich
poprzedników pod względem bardziej realistycznego podejścia
do rozgrywki, przez dziewięć lat produkcji styl rozgrywki
oraz styl graficzny zmieniły się diametralnie. W tym czasie
zmieniono również wykorzystywany silnik na Source.
Na ostateczny kreskówkowy styl graficzny
wpływ miały prace J.C.
Leyendeckera, Deana
Cornwella i Normana Rockwella[11].
Sama gra rozgrywa się pomiędzy dwiema drużynami, dostępnych
jest 9 różnych postaci do wyboru. |